YLEn suositusta Summeri-ohjelmasta ja -sketsikiertueelta tuttu Madeleine ”Madde” Sabure tutustuu kiinteistöpalvelualaan Siistii hommaa -kampanjan somekasvona. Madden seikkailuja kiinteistöpalveluiden parissa voi seurata tästä päivästä alkaen Siistii hommaa -kanavissa Instagramissa, YouTubessa ja Facebookissa.
Madde vierailee seuraavien neljän viikon aikana noin kymmenessä kiinteistöpalvelualan yrityksessä tutustuen eri työtehtäviin, tekijöihin ja uratarinoihin niiden taustalla. Kesäpesti vie Madden muun muassa laivasiivouksen pariin Turun satamaan, talkkarihommiin HOASin opiskelija-asuntokohteeseen Helsingissä ja jututtamaan alan kesätyöntekijöitä Rovaniemelle.
Lisäksi Madde selvittää, mitä digimentalisti tekee työkseen, miten toimii älykäs rakennus, millainen on hyvä palvelukokemus ja miten kesätyöntekijästä päädytään yrityksen toimitusjohtajaksi. Madde tapaa vierailullaan myös yhden Suomen menestyneimmistä sosiaalisen median vaikuttajista, jonka kanssa Madde ottaa tuntumaa siivoustyöhön ja pohtii työn arvostusta.
Kiinteistöpalveluala nuorten tietoisuuteen
Tutkimusten mukaan nuoret eivät tunne kiinteistöpalvelualaa ja sen tarjoamia uramahdollisuuksia. Ala on kuitenkin merkittävä ja vakaa työllistäjä. Kuten Siistii hommaa -kampanjan slogan kuuluu: Niin kauan kuin on taloja, on töitä.
Sosiaalisessa mediassa toteutettavalla kampanjalla halutaan puhutella nuoria yleisöjä ja tuoda usein näkymättömäksi jäävä työ nuorten tietoisuuteen.
– Kiinteistöpalvelualalla sanotaan, että työ on tehty hyvin, kun kukaan ei kiinnitä siihen huomiota. Alan merkitys yhteiskunnan toiminnoille ja ihmisten arjen sujuvuudelle on kuitenkin suuri, kertoo kampaajasta vastaavan Kiinteistötyönantajat ry:n toimitusjohtaja Pia Gramén.
Kampanjan toivotaankin lisäävän alan tunnettuutta nuorten keskuudessa sekä oikaisevan työhön liittyviä ennakkoluuloja ja vääriä käsityksiä.
Siistii hommaa -kanavat:
Instagram
Youtube
Facebook
Lisätietoja:
siistiihommaa.fi