Työvoimavaltaisella kiinteistöpalvelualalla on jatkuvasti tarve uusille tekijöille. Mielikuvat alasta ovat osin vanhentuneita ja sen vuoksi työvoimaa on vaikea löytää. Kiinteistötyönantajat ry on tänään yhdessä jäsenyritystensä kanssa käynnistänyt valtakunnallisen Elämisen ammattilainen -viestintäkampanjan, jonka tavoitteena on herättää erityisesti nuorten kiinnostus monipuolista kiinteistöpalvelualaa kohtaan ja muuttaa heidän mielikuviaan alasta.

Kampanjan ytimessä on viesti siitä, että kiinteistöpalveluala tarjoaa työmahdollisuuksia monenlaisille tekijöille ja alalta löytyy töitä nyt ja tulevaisuudessa.

Kampanja käynnistyi tänään 26.2. laajalla koko Suomen kattavalla ulkomainonnalla sekä erityisesti nuorille suunnatulla sosiaalisen median kampanjalla. Lisäksi kampanja kohdistetaan peruskoulujen ja myös toisen asteen opinto-ohjaajille, joiden rooli on merkittävä nuorten ohjaamisessa jatko-opintoihin.

– Kiinteistöpalvelualasta on syntynyt hieman vanhentunut mielikuva, vaikka nykypäivänä ala tarjoaa monipuolisia työtehtäviä ja erilaisia uramahdollisuuksia kaikenlaisille osaajille, kertoo Kiinteistötyönantajat ry:n toimitusjohtaja Pia Gramén. Työskentely siivousrobottien, droonien ynnä muiden laitteiden sekä taloteknisten järjestelmien parissa on osa kiinteistöpalvelualan modernia työkenttää. Haluamme tällä kampanjallamme rikkoa ennakkoluuloja toimialaa kohtaan ja ravistella vanhentunutta mielikuvaa alasta, jatkaa Gramén.

Elämisen ammattilainen -kampanja nostaa esille myös alan monimuotoisuuden. Tarjolla on työtehtäviä ja urapolkuja erilaisille kyvykkyyksille ja alalta voi löytää oman paikkansa ihan jokainen riippumatta taustastaan ja elämäntilanteestaan.

Mediakampanja kestää kolme viikkoa. Lisätietoa alasta, työtehtävistä, alalle kouluttautumisesta sekä tarinoita alan osaajista voi lukea osoitteessa elamisenammattilainen.fi

Lisätietoa kampanjasta:
Toimitusjohtaja Pia Gramén, puh. 040 8207599